Asiakasinformaation tuottaminen
Asiakasinformaatio on visuaalista viestintää, jonka kohteena on - asiakas. Asiakasinformaation tarkoituksena on välitttää asiakkaalle tietoa tuotteesta; hinta, tuote-esittely, käyttö, tarjous yms..
Runsas asiakasinformaatio esitellään siististi ja silti houkuttelevasti, valokaapein, julistelistoin tai -kehyksin.
Asiakasinformaatiota voi tehdä erilaisilla ohjelmilla, eri käytännön tavoilla. Informaation tekemisessä voi käyttää tietokoneen erilaisia ohjelmia, kuvia tai käsin tekstattua informaatiota mielikuvituksen mukaan.


Graafinen ilme eli talotyyli on yritykselle tai yhteisölle luotu visuaalinen ilme. Graafisen ilmeen tarkoituksena on korostaa yrityksen ja sen toiminnan persoonallisuutta ja symbolisoida yrityksen tärkeinä pitämiä arvoja, toimintaperiaatteita ja tavoitteita. Graafista ilmettä käytetään niin yrityksen ulkoisessa kuin sisäisessäkin viestinnässä.Graafisen ilmeen tärkeimmät osat ovat logo, liikemerkki, värit, typografia ja kuvat. Yritys käyttää näitä graafisen ilmeensä mukaisia elementtejä kaikenlaisissa painotuotteissaan, ilmoituksissaan,sivuillaan, tuotekuvastoissaan ja esitteissään.Hyvän graafisen ilmeen kriteerejä ovat tunnistettavuus, yrrityskuvan vahvistaminen, muista erottuminen, selkeys, yhdenmukaisuus, liikeidean tukeminen, kohderyhmien huomioiminen ja persoonallisuus.
Typografia on tekstin ja kirjainten asettelua, jonka tarkoituksena on helpottaa viestin perillemenoa antamalla tekstille oikeanlainen visuaalinen muoto. Omalla työpaikallani ei ihmeellisempiä sääntöä typografian käyttöön liity, kuin että kirjaimet ovat isolla ja teksti selkeää.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti