A.
Mitä nämä ovat
ja miten ne liittyvät aiheeseen yrityksen maine?
-
sivua ei saanut auki
-
Google alerts tarkkailee uusia sivustoja jotka
sisältävät valikoimasi avainsanoja. Näet jos kilpailija onnistuu saamaan
näkyvyyttä Googlessa samoilla sanoilla, joilla itse koitat kerätä liikennettä.
Voi tarkkailla omien brändejen väärinkäyttöä.
-
Whostalkin on sosiaalisen median hakutyökalu,
jonka avulla käyttäjät voivat etsiä keskusteluja ympäröivistä aiheista, joista
he välittävät.
C. Brändin merkitys
yritykselle on tärkeä koska syntyy isommat marginaalit, lojaali asiakaskunta ja
asiakaskunta, joka suosittelee brändiä eteenpäin. Vahvoja suomalaisia brändejä
on esimerkiksi Nokia, Marimekko, Fazer, Finnair.
Suomalaisilla brändeillä on
mahdollisuus pärjätä kansainvälisessä kilpailussa, kunhan markkinointitutkimus
on tehty huolella. Kuten Nokia, joka toi kännykät suomalaisille ja opetti
suomalaisille kännyköiden käytön. Intiassa Nokia onnistui brändäämään
tuotemerkkinsä hyvin, koska nokia on siellä synonyymi puhelimelle.
Ben&Jerry teki oikein,
kun alusta asti loivat suhteita lehdistöön, ja lehdistön kautta markkinoivat
oman jäätelönsä. Saivat lehdistön puolelleen ja merkin grafiikka jäi ihmisten
mieleen.
Perinteistä mediaa tarvitaan brändin rakentamiseen. Sitä tarvitaan luottamuksen synnyttämiseksi, tunnettavuuden synnyttämiseksi ja arvostuksen synnyttämiseksi, brändi ei elä ellei sillä ole arvostusta. Suomalaiset voisivat oppia aasialaisesta brändäyksestä palvelu komponentin. Valtava osa yrityksen brändistä on vaikuttamassa yrityksen menestykseen. Jos brändi menee pieleen, niin yritys ei tule menestymään. Brändin avulla voidaan vaikuttaa taloudelliseen kasvuun, voidaan auttaa, kun viedään brändi hyödykkeen ja tuotekonseptin tasosta brändikonseptin tasolle. Viedään tuote mahdollisimman lähelle asiakasta ja kuluttajaa. Ikea myy kokonaisvaltaisesti helpompaa elämää. Yksilöllinen brändäys- twitter, facebook, bloggaajat- kertoo ihmisten halusta esiintyä ja kaiken visuaalisoimisesta. Halutaan olla enemmän ja enemmän käsin kosketeltavassa visuaalisessa maailmassa. Vahvat tarinat herättää vahvoja tunteita ja kiinnittää ihmiset brändeihin.Yrityksiltä vaaditaan tässä ajassa uudistumista, eli että täytyy miettiä yrityksen tarjoaman suhde sen asiakkaan tarpeisiin ja olla siinä kokoajan hieman edellä mitä asiakas tarvitsee. Täytyy olla joustava ja luova ja lähestyä asiakasta hyvin positiivisesti. Brändäämisen seuraavia askelia globalisoituminen ja globaalien ilmiöiden intensiivinen läsnäolo on osa asiakkaan tulevaisuutta.
Perinteistä mediaa tarvitaan brändin rakentamiseen. Sitä tarvitaan luottamuksen synnyttämiseksi, tunnettavuuden synnyttämiseksi ja arvostuksen synnyttämiseksi, brändi ei elä ellei sillä ole arvostusta. Suomalaiset voisivat oppia aasialaisesta brändäyksestä palvelu komponentin. Valtava osa yrityksen brändistä on vaikuttamassa yrityksen menestykseen. Jos brändi menee pieleen, niin yritys ei tule menestymään. Brändin avulla voidaan vaikuttaa taloudelliseen kasvuun, voidaan auttaa, kun viedään brändi hyödykkeen ja tuotekonseptin tasosta brändikonseptin tasolle. Viedään tuote mahdollisimman lähelle asiakasta ja kuluttajaa. Ikea myy kokonaisvaltaisesti helpompaa elämää. Yksilöllinen brändäys- twitter, facebook, bloggaajat- kertoo ihmisten halusta esiintyä ja kaiken visuaalisoimisesta. Halutaan olla enemmän ja enemmän käsin kosketeltavassa visuaalisessa maailmassa. Vahvat tarinat herättää vahvoja tunteita ja kiinnittää ihmiset brändeihin.Yrityksiltä vaaditaan tässä ajassa uudistumista, eli että täytyy miettiä yrityksen tarjoaman suhde sen asiakkaan tarpeisiin ja olla siinä kokoajan hieman edellä mitä asiakas tarvitsee. Täytyy olla joustava ja luova ja lähestyä asiakasta hyvin positiivisesti. Brändäämisen seuraavia askelia globalisoituminen ja globaalien ilmiöiden intensiivinen läsnäolo on osa asiakkaan tulevaisuutta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti