keskiviikko 22. marraskuuta 2017

Maine ja mainonta 2

1. KUUNTELE (painike alalaidassa) Kun kikka ei riitä
a) Mitä nopean myynnin (pikafix) keinoja ihmiset käyttävät? Mikälaisia havaintoja sinulla on näistä?
-  sähköposteja, facebook mainontaa
Facebook mainonnasta on paljonkin havaintoja. Yhä useammat ja useammat käyttävät facebookkia ja muuta sosiaalista mediaa mainonnassa, koska sosiaalinen media yleistyy kokoajan.

b) Miksi kikka 3:nen saattaa aiheuttaa asiakkaan pettymyksen? Oletko samaa mieltä, perustele!
- koska kikat ovat yleensä hieman epäeettisiä, eivätkä välttämättä kaikilla toimi.
Samaa mieltä, koska usein kikka 3 mainoksissa saatetaan hieman ''huijata'', esimerkiksi kertoa miten jonkun tuotteen avulla laihtuu, joka kuulostaa kuin se kaikilla toimisi, niinkuin sillä yhdellä, jolla on toiminut, mutta näin ei ole.

c) Mitä he ovat Facebook tykkäyksistä? Oletko samaa mieltä?
- Mainonta saattaa mennä vääriin kohteisiin, jos tykkääjät eivät ole kiinnostunut niinkään itse yrityksestä vaan siitä tietystä postauksesta (esim. arvonnat), ja rahaa menee mainonnassa hukkaan. Mutta jos asiakkaat ovat tulleet luonnollista kautta, hakeutuvat sen pariin, silloin on hyvä ja tehokas vaihtoehto.
Olen samaa mieltä.

d) Mikä sitten toimii, jos kikat eivät toimi? Miten ja mitä, miten se voisi toimia sinun yrityksessäsi?
¨- Oikea viesti, oikealle ihmiselle, oikeaan aikaan, oikeassa paikassa.

e) Mikä se olisi sinun viestisi ja kenelle sen osoittaisit?
- Pistäisin mainokseni esimerkiksi terveyskeskukselle. Koska sieltä ihmiset poikkeavat apteekkiin, joten he saisivat siellä istuskellessaa ja aikaa kuluttaessaan mainoksia selaillessa tiedon apteekistani ja saattaisivat hyödyntää sen palveluita.

f) Millainen on yksinkertainen myyntipuhe? Mitä siitä ajattelet, riittääkö se?
-  Perustelu mitä on, miten hyödyttää asiakasta ja mitä pitää tehdä seuraavaksi.
Kyllä mielestäni riittää, siinä ajatellaan jo monelta kantilta, ja tärkein on asiakkaan hyöty, koska hyvin moni ostaa asioita itsensä hyödyksi.

g) "Ei luottamusta, ei kauppaa" Minkälaisia ajatuksia se sinussa herättää? Miten luottamista voidaan rakentaa?
- Olen samaa mieltä siinä, että ostamme mielummin jostain minkä tunnemme. Esimerkiksi verkkokauppa josta et ole koskaan kuullutkaan, et välttämättä halua ostaa sieltä jos vaihtoehtona on paikka joka on tunnettu.

h) Ei saa piiloutua passiivin tai "meidän" taakse. Miksi he näin neuvovat?
- Ole oma itsesi ja puhu itsenäsi. Koska et voi puhua kenenkään muun kautta, saat perustelun omasta takaa, ja se kuulostaa vakuuttamalta kun tiedossa on henkilön omat kokemukset, eikä yleiset kokemukset.

i) Mitä eroa on asiakkaalla ja ostajilla? Kumpi on tärkeämpi ja miksi? Miten asiakkaita saadaan?
- Ostaja on joku joka ostaa kerran, ja asiakas sellainen joka ostaa jatkuvasti. Asiakkaat on tärkeämpiä. Ostajia oikein palvelemalla, jotta heistä tulisi asiakkaita.

j) Ketä henkilöitä mainitaan oman osaamisensa tuotteistamisessa onnistuneita? Miten voi onnistua osaamisensa tuotteistamisessa?
- Jari Parantainen, Mikko Hyppönen, Petteri Sihvonen, Matti Airaksinen, Jari Sarasvuo,
- Kokemus, osaaminen, valita riittävän kapea alue josta edetä.

k) Mitkä markkinointikeinot tuovat pysyviä tuloksia?
- Hitaat perusasiat, joilla etenee kokoajan.



2
. LUE: Täydellisyys tuhoaa markkinoinnin
a) George S. Patton on tiettävästi lausunut, että ”Hyvä suunnitelma toteutettuna tänään on parempi kuin täydellinen suunnitelma toteutettuna ensi viikolla.” Miten se voi olla ohjenuorana verkkomarkkinoinnnissa?

- Siten, että nopeammin markkinoilla oleva, sitä nopeammin tuloksia. Markkinaa ehtii täydentää ja hioamyöhemminkin.

b) Miten palaute tulisi huomioida? Mitä itse ajattelet?
- Ottamaaan palautteesta oppia, ja muuttamaan toimintoja palautteen myötä. Itse ajattelen samoin, negatiivisesta palautteesta opitaan yhtä paljon kuin positiivisesta.

c) Miten markkinointiin voisi saada makuja ja hajuja sinun mielestäsi?
- Ottaa paljon erilaisia ihmisiä työstämään sitä, ja näin saamaan moniulotteisemmaksi markkinointia.


3
. LUE Ennen kuin hutkit kanavaa 
Mitä ajatuksia se sinussa herättää? (esim. reaktioita pitää saada, mediavalinta ja asiakkaan mielentila,  yksi kokeilu ei riitä jne.)

- Mielestäni mainonta pitäisi ensin tehdä mahdollisimman pienellä markkinoinnilla, ja tutkia sitä kautta kohdeyleisiö. Tämän jälkeen tehdä toinen pienempi mainonta sille omalle yleisölle ja sitten vasta tämän jälkeen alkaa satsaamaan enemmän mainontaan, ja kohdistaa se isommalla kaavalla sille omalle yleisölle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti