1. Luettele oman verkkokauppasi 3 kilpailijaa. Mitkä ovat kilpailijoiden vahvuudet ja heikkoudet? Mitä ovat oman verkkokauppasi kilpailukeinot?- Yliopiston apteekki: Tunnettu, paljon tuotteita, paljon kivijalkakauppoja, saa omat reseptilääkkeet.
- Suomiapteekki: Ei niin tunnettu, monta maksutapaa, vain yksi kivijalkakauppa.
- Apteekkituotteet: Tulee heti haussa jos joku hakee netistä apteekkituotteita, saa omat reseptilääkkeet, yksi kivijalkakauppa mutta eri nimimnen kuin verkkokauppa.
* Omassa verkkokaupassani koitan tavoitella monipuolisuutta, laatua ja kilpailukykyisiä hintoja.
2. Millä keinoilla teet omasta verkkokaupastasi houkuttelevan ja asiakaslähtöisen?- Hinnoilla, tarjouksilla, tunnetuilla tuotteilla, avaustarjouksilla
3. Miten huomioit tietoturvallisuuden?- Hyvä tietosuoja, ei kirjautumispakkoa, jolloin mitkään henkilökohtaiset tiedot eivät tallennu, suojatut yhteydet, tilille 2vaiheinen kirjautuminen
4. Miten huomioit kuluttajansuojalain ohjeet ja määräykset verkkokaupan toiminnassa?- Varmistan, että kuluttajalla on saatavissa
*tuotteen tarvittavat tiedot: laji ja laatu, standardituotteesta nimike ja mahdolliset koko- ja värivaihtoehdot, ja monimutkaisemmista tuotteista kattavampi kuvaus.
*kaupan yhteystiedot ja sijainti. = Nimi, osoite, puhelinnumero, sähköposti,
*tuotteen kokonaishinta veroineen
*tuotteen yksikköhinta paino-, tilavuus- tai pituusyksiköltä.
*kestosopimuksen kokonaiskustannukset kuukausittain ja laskutusjaksolta.
- tuotteen kokonaishintaan sisältymättömät toimitus- ja muut kulut. Jos näitä kuluja ei voida kohtuudella laskea etukäteen ja tieto siitä, että tällaisia lisäkuluja voi aiheutua.
- peruuttamisoikeuden käyttämistä koskevat ehdot, määräajat ja menettelyt.
- tieto siitä, että kuluttajan on vastattava tavaroiden palauttamiskustannuksista, jos hän peruuttaa sopimuksen.
- tieto palauttamiskustannusten määrästä, jos tavarat eivät ole luonteensa vuoksi palautettavissa tavanomaisella tavalla postitse.
- tieto sopimuksen täyttämisestä tehdystä suorituksesta aiheutuvasta korvausvelvollisuudesta, jos kuluttaja käyttää peruuttamisoikeuttaan tehtyään palvelun suorittamista koskevan pyynnön.
- tieto peruuttamisoikeuden puuttumisesta tai olosuhteista, joissa peruuttamisoikeuden voi menettää.
- sopimuksen kesto tai sen päättämistä koskevat ehdot, jos sopimus on voimassa toistaiseksi tai sitä jatketaan automaattisesti.
- kuluttajan sopimusvelvoitteiden vähimmäiskesto
- tieto mahdollisuudesta ja tavoista saattaa riita kuluttajariitalauta-kunnan tai muun vastaavan elimen käsiteltäväksi.
- oikeusministeriön asetuksessa säädetyn mallin mukainen peruuttamislomake.
- tilausvahvistuksen lähettäminen.
- maksun palauttaminen ajoissa.
- tilausten käsittely ajoissa.
5. Miltä keskustelufoorumeilta löytyy keskusteluita koskien sinun verkkokaupan alaa?
- vauva.fi, kaksplus.fi, meidanperhe.fi, suomi24, anna.fi, demi.fi
* eli melkein kaikilta
6. Suunnittele verkkokaupallesi bannerimainos ja kerro missä sivustoilla hyödyntäisit banneria?
** sairaaloiden sivuilla.
7. Suunnittele sosiaalisen median mainoskampanja. Mitä kanavia hyödynnät? Suunnittele myös mainos.-
Apteekkituoteita on aika helppo mainostaa.. Piinaaviin allergioihin keväällä ja kesällä saa avun apteekista. Kesällä ampiaiset ja käärmeet aiheuttavat päänvaivaa ja niiden pistoksiin ensiavun saa apteekista. Ilmojen viiletessä kurkku kipu ja flunssat yllättävät ja on aika siirtyä apteekkiin lääkeostoksille kivun helpottamiseksi. Koulujen alkaessa pöpöt alkavat liikkua joten niihin on hyvä varautua vitamiineja syömällä ja vastustuskykyä parantamalla.
Mainostaisin ehkä facebookissa ja instagramissa.
Mainostaisin ehkä facebookissa ja instagramissa.
8. Suunnittele asiakkaille lähetettävä uutiskirje.
-
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti